أصحاب

Monday, August 29, 2011

Selawat Syifa'




Terjemahan:
“Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, Muhammad s.a.w. yang menyembuhkan hati-hati, penawarnya dan kesejahteraan badan, kesembuhan juga cahaya penglihatan dan berilah rahmat keberkatan dan kesejahteraan atas keluarga dan sahabatnya”

Selawat syifa' ini antara fadhilatnya apabila menjadi amalan harian adalah menyembuhkan ataupun mengurangkan kesakitan yang dihadapi, dengan izinNya, Insya-Allah.

Selain mendapatkan rawatan secara moden, tak salah kita mencuba rawatan secara rohani kerana pada asasnya, kita semua hanyalah makhluk Allah yang lemah. Tiada tempat lain yang lebih baik untuk mendapatkan pertolongan selain daripadaNya, Tuhan Sekalian Alam.
Kalau tak sakit, tak rasa nikmat sihat... Macam tu lah kita selagi bergelar manusia ni, mudah sangat lupa, mudah sangat lalai kalau sesekali tidak diketuk mungkin berpanjangan lupanya.. Tapi apa-apa pun kalau sudah jatuh kena bangun semula, rancang semula, betulkan kesilapan lalu supaya keadaan menjadi lebih baik InsyaAllah, sentiasa yakin bahawa apa yang berlaku adalah dalam ketentuan Allah dan Dia lebih tahu itu adalah yang terbaik untuk kita, ujian untuk kita dan orang-orang di sekeliling kita juga, ada hikmahNya...
Akhir kalam..jagalah kesihatan..sihat itu nikmat..

2 comments:

  1. Assalamualaikum ~~
    selamat menyambut Ramadhan al-Mubarak Sara ^_^
    moga2 ramadhan kali ini lebih baik dan berterusan amalnya.inshaAllah ^_~ *peluk*

    ReplyDelete
  2. Wslm alaik. Selamat menyambut Ramadhan juga buat Jiha. Mudahan begitulah. insyaAllah. Aminn. kullu 'am wa antum bikhair... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Post

get this widget here

Tadabbur i-Quran

Hadis Pilihan Hari Ini

Like & Share in 3 seconds!

Share